Clubavond Voorpagina

Fotomorgana ontvangt: Bas Meelker

Fotomorgana nodigt regelmatig mensen uit die iets interessants te vertellen hebben. Op de clubavond van 15 oktober j.l. vertelde landschapsfotograaf Bas Meelker over zichzelf en over zijn werk.

Bas Meelker is een bekende landschapsfotograaf wiens werk al vaak in de prijzen is gevallen. Maar foto’s alleen is niet genoeg om een avond leuk te maken. Gelukkig had Bas een mooi verhaal samengesteld, met veel prachtige foto’s, technische achtergrondinformatie en tips. We zijn een kleine club en vaak ontstaat op zo’n avond een leuke interactie tussen spreker en leden. Bas bleek een makkelijke prater, een onuitputtelijke bron van verhalen en technische kennis en we hebben allemaal wel iets geleerd.

Zoals gewoonlijk vragen we een spreker om voor de leden een opdracht te verzinnen. Bas had een simpele opdracht voor ons: maak een landschapsfoto met maximaal twee onderwerpen. Met andere woorden: minimalistisch.