Over ons

Fotoclub Fotomorgana is een kleine fotoclub met zijn basis in de gemeente Schagen. Opgericht in 2004 door vier enthousiaste, beginnende fotografen, zijn we in de loop van de jaren langzaam gegroeid naar het huidige ledental van ongeveer 20.

Wij vormen een divers gezelschap, van jong naar minder jong, van onervaren naar ervaren. Een beetje ongebruikelijk ook: wij hebben meer vrouwelijke leden dan mannelijke. En we vinden onszelf graag wat apart, in die zin dat de nadruk vaak ligt bij wat creatieve toepassingen van fotografie.

Eén keer in de maand hebben we een clubavond, waar we elkaars foto’s bespreken, soms een spreker uitnodigen en het in ieder geval gewoon gezellig hebben. Een paar keer per jaar organiseren we een uitje en ook buiten de clubavonden om weten de leden elkaar te vinden.

We dagen onszelf graag uit om uit onze comfortzone te stappen. Dat doen we middels specifieke opdrachten, jaar-thema’s en ook tijdens praktijkavonden. Maar ook door sprekers uit te nodigen die iets bijzonders doen en hen te vragen ons een opdracht te geven.

Bij het plannen van foto-uitjes proberen we ook naast de platgetreden paden te gaan en mocht de locatie wat “gewoon” zijn, dan verzinnen we wel een opdracht die iets bijzonders op kan leveren.